پایتخت بازار ایرانی ماه رمضان مواد غذایی

پایتخت: بازار ایرانی ماه رمضان مواد غذایی اخبار اقتصادی و بازرگانی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی حاضر نیستم یک ریال مال حرام وارد زندگی‌ام شود/ بابک زنجانی یک قدم بدون تو برنمی‌داشت ، متهم/ قاضی

یازدهمین جلسه پیگیری به اتهامات متهمان پرونده موسوم به فساد نفتی صبحگاه امروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب به صورت علنی برگزار شد. 

حاضر نیستم یک ریال مال حرام وارد زندگی‌ام شود/ بابک زنجانی یک قدم بدون تو برنمی‌داشت ، متهم/ قاضی

متهم: حاضر نیستم یک ریال مال حرام وارد زندگی ام شود/قاضی: بابک زنجانی یک قدم بدون تو برنمی داشت

عبارات مهم : معرفی

یازدهمین جلسه پیگیری به اتهامات متهمان پرونده موسوم به فساد نفتی صبحگاه امروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب به صورت علنی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، قاضی مقیسه در ابتدای جلسه دادگاه دو متهم پرونده موسوم به فساد نفتی به بیان اتهامات متهم ردیف سوم این پرونده که از سوی نماینده دادستان قرائت شده است بود پرداخت و طبق ماده 354 قانون آیین دادرسی کیفری به حاضران در جلسه از باب حفظ نظم دادگاه تذکر داد.

حاضر نیستم یک ریال مال حرام وارد زندگی‌ام شود/ بابک زنجانی یک قدم بدون تو برنمی‌داشت ، متهم/ قاضی

قاضی در ادامه از متهم ردیف سوم خواست تا در جایگاه قرار گیرد و از خود دفاع کند.

حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم با حضور در جایگاه گفت: من کسی را به غیر از مهدی شمس به بابک زنجانی معرفی نکردم. در آن وقت بابک زنجانی شرکت هواپیمایی قشم ایر را خریداری کرد و به دنبال گسترش ناوگان آن بود. زنجانی از من پرسید آیا شخصی را جهت این کار می شناسم که بنده مهدی شمس را معرفی کردم. خود شمس هم اقرار کرده که بنده وی را در سال 88 جهت خریداری هواپیما به زنجانی معرفی کردم و این عنوان ارتباطی با فروش نفت ندارد. من حتی یک بار هم سوار هواپیمای خریداری شده است نشدم و علم غیب هم نداشتم که قرار است این ماجرا اتفاق بیافتد و هیچ کس دیگری را نمی توانید در پرونده پیدا کنید که من معرفی کرده باشم.

یازدهمین جلسه پیگیری به اتهامات متهمان پرونده موسوم به فساد نفتی صبحگاه امروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب به صورت علنی برگزار شد. 

قاضی مقیسه گفت: ما نگفتیم که شما سوار هواپیما شدید بلکه گفتیم این معرفی راحت نبوده و باعث غارت اموال شده است هست. مهم ارتباط تنگاتنگ شما با زنجانی و شمس بوده که نفت را تحویل گرفتید و پول آن را تحویل ندادید. شما یک شبکه شرکت یافته تشکیل دادید و ایادی داشتید که هنوز پول نفت در دست آنهاست و نظام باید این پول را از حلقوم آنها بیاورد.

حمید فلاح هروی در دفاع از خود مدعی شد: در آخرهای سال 89 زنجانی فعالیت زیادی در امور بانکی داشت که از من درخواست کمک کرد و بنده به وی گفتم از این امور سر در نمی آورم به همین علت وی را به مسئولان وقت اقتصادی وزارت اطلاعات معرفی کردم آنها هم گفتند ما به زندانی بودن گذشته زنجانی کاری نداریم لیکن مجازات خود را طی کرده است و از من درخواست کردند دیگر به موارد بعدی کاری نداشته باشم.

قاضی مقیسه گفت: آنها از تخلفات زنجانی اطلاع نداشتند و نمی دانستند که لوازم آرایش می فروشد و در زندان بوده، چون شما به آنها نگفتید.

حاضر نیستم یک ریال مال حرام وارد زندگی‌ام شود/ بابک زنجانی یک قدم بدون تو برنمی‌داشت ، متهم/ قاضی

فلاح هروی پاسخ داد: حضرت علی (ع) گفتند اگر دیدید کسی گناهی کرده به رویش نیاورید، شاید شب توبه کرده باشد.

قاضی پاسخ داد: امیرالمومنین هم به برادرش عقیل اجازه دست اندازی به بیت المال نداد. هزار میلیارد از اموال زنجانی در اختیار شماست و آن را در دبی هزینه کردید، حال دم از سخن امیرالمومنین می زنید. در این سه سال گفته شد 30 میلیارد اموال غارت شده است بیت المال را بعد دهید، ولی ندادید.

یازدهمین جلسه پیگیری به اتهامات متهمان پرونده موسوم به فساد نفتی صبحگاه امروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب به صورت علنی برگزار شد. 

فلاح هروی پاسخ داد: شما اجازه ندادید.

قاضی گفت: الان این کار را انجام دهید.

حاضر نیستم یک ریال مال حرام وارد زندگی‌ام شود/ بابک زنجانی یک قدم بدون تو برنمی‌داشت ، متهم/ قاضی

فلاح هروی گفت: بحث مالی بر اساس اسناد است شما قول دادید اسناد حسابرسی شود، ولی این کار انجام نشده هست. کل اموال دست ما 14 میلیارد و 600 میلیون هست، من حاضر نیستم حتی یک ریال مال حرام وارد زندگی ام شود.

قاضی گفت: وکالت دهید اموال برگردانده شود، شما در کیش ویلا دارید و ماشین ها هم وجود دارند.

فلاح هروی گفت: من سی سال سابقه کار دارم و می دانم باید فقط افراد را به شرکت های بزرگتر معرفی کنم و خودم را کنار بکشم.

قاضی پاسخ داد: ولی خودتان را کنار نکشیدید.

فلاح هروی ادامه داد: یک فنی در بین ما وجود دارد که هنگامی که گفته می شود خودت را کنار بکش یعنی دیگر سئوال و فضولی نکن. جای دیگری هم که من زنجانی را معرفی کردم به وسیله یک واسطه، شرکت حج و زیارت بود.

قاضی مقیسه پاسخ داد: فعلا وارد بحث شرکت حج و زیارت نشوید. پرونده ای که تشکیل شده است به علت نفوذ بالای شما در نهادهای امنیتی و اقتصادی هست، نقطه حرکت اول بابک زنجانی به علت معرفی شما بود وگرنه بابک زنجانی عددی نبود.

متهم ردیف سوم پاسخ داد: اشکال معرفی افراد چیست که شما آن را مطرح می کنید.

قاضی مقیسه گفت: بحث این است که شما یک فرد متهم را آدم خوبی معرفی کردید، مساله فروش نفت هست. ما می گوییم تشکیلات شرکت یافته شما باعث غارت نفت شده است است.

فلاح هروی پاسخ داد: این برداشت شماست. در وزارت اطلاعات افراد بزرگتری حضور دارند که بهتر از هر کسی می دانند کار درست چیست. آنها زنجانی را بعد از زندانی شدن از حقوق شهروندی مانند تجارت محروم نکردند و گفتند محکومیت وی مهم نیست، من هم فقط یک مشاور هستم و جهت دادن مشاوره باید اطلاعات داشته باشم، به عنوان مثال باید بدانم که جهت فروش گندم چه مشکلاتی وجود دارد که آنها را به مقامات مسئول اطلاع دهم.

قاضی گفت: اصلا بحث مشاوره نیست، شما عضو هیئت مدیره شرکت های زنجانی بودید.

متهم در ادامه چنین مدعی شد: در بحث معرفی زنجانی به وسیله من به شرکت حج و زیارت یکی از دوستان از من خواست جهت جا به جایی پول حج به عربستان شخصی را معرفی کنم که من بابک زنجانی را معرفی کردم. به علت اینکه عربستان پرسشها زیادی را جهت انتقال پول حج ایجاد می کرد مشکلاتی جهت حجاج در عربستان ایجاد شده است بود و اجازه نمی داد ارز از طریق حساب ها انتقال یافته شود، از جمله پرسشها ایجاد شده است جهت حجاج ندادن چادرها در عرفات به علت نرسیدن پول بود که در آن ایام زنجانی توانست 400 میلیون یورو پول حج را انتقال دهد.

قاضی گفت: بابک زنجانی چه کاره است که شما وی را به شرکت حج و زیارت معرفی کردید؟ شما عضو ستاد تدابیر خاص اقتصادی بودید.

فلاح هروی تاکید کرد: اینکه می گویند من عضو ستاد بوده ام دروغ هست. من یک دقیقه هم در این ستاد نبودم فقط کافی است یک بار تماس بگیرید و پرسش کنید.

قاضی مقیسه پاسخ داد: بابک زنجانی یک قدم هم بدون شما برنمی داشت.

فلاح هروی در ادامه مدعی شد: بابک زنجانی خودش گفته که تاکنون 17 میلیارد یورو جا به جا کرده هست. قبل از آشنایی با من 400، 500 میلیون یورو جهت قرارگاه خاتم کار کرده است که اصلا من نمی دانم قرارگاه خاتم کجاست؟ و یک قدم هم در آنجا نگذاشتم و قبل از ورود من به ماجرا بوده است.

به گزارش ایسنا، قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: به حاشیه نپردازید. کیفرخواست شما ربطی به کارهای تان در شرکت حج و خرید هواپیما ندارد؛ بنابراین در رابطه با 1 میلیارد و 200 میلیون یورو، غارت 10 کشتی نفت و خرید 138 شرکت از شرکت تأمین اجتماعی صحبت کنید.

فلاح هروی پاسخ داد: بنده قصد دفاع دارم، اگر کیفرخواست جهت شما مهم است در اینجا دفاع بنده معنی ندارد، یک مورد نمی توانید پیدا کنید که در فروش بانک نقشی داشته باشم. در رابطه با نفت نیز آقای وزیر نفت من را از نزدیک نه دیده و نه می شناسد.

قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: مگر نه این است که 30 درصد سهام هلدینگ و سورینت متعلق به شما است.

فلاح هروی پاسخ داد: دروغ هست. یک سهم از 1000 سهم متعلق به من است.

قاضی مقیسه گفت: بابک زنجانی در بندهای 89 تا 93 پرونده و در تاریخ 93/9/2 در پاسخ به سؤالات بازپرس مبنی بر اینکه با توجه به اسکن بودن امضاها، آیا آقای فلاح هروی ذیل مصوبات را امضا کرده است و اطلاعی از اسکن امضاها داشته است؟ بیان می کند که اس سی تی بنکرز سه عضو هیئت مدیره داشته که نفر سوم آن آقای فلاح هروی بوده هست؛ بنابراین حتی اگر فلاح هروی مصوبات را امضا نمی کرد با دو امضای بنده سندیت داشته هست. بابک زنجانی اظهار داشته من و آقای فلاح هروی اکثراً در مسافرت بودیم و از شرکت دور بودیم، بنابراین مصوبات به صورت ایمیل دریافت می شد و هر فردی آن را امضا و دوباره ارسال می کرد. مصوبات از ایمیل ایشان (فلاح هروی) امضا شده است دریافت شده است است و مسئله سوء استفاده در اینجا مطرح نیست، از طرفی ایشان عضو هیئت مدیره ISO و اس سی تی بنکرز بوده است و فلاح هروی به جز شرکت های هلدینگ در چندین شرکت مربوط به سرمایه گذاری عضو هیئت مدیره و فرد حرفه ای در خصوص شرکت داری است.

فلاح هروی گفت: بابک زنجانی دروغ گفته و شما آن را قبول می کنید، من اینها را از آقای نجفی شنیدم.

قاضی مقیسه گفت: شما با بابک زنجانی مأنوس و شریک بوده اید، حرمت و شأن دادگاه را رعایت کنید.

نجفی نماینده دادستان خطاب به متهم گفت: آیا این بیانات سند محسوب نمی شود؟ آیا می گویید اینها را از آقای نجفی شنیدم؟ آیا این بیانات را به من نسبت می دهید؟

فلاح هروی پاسخ داد: من این مطلب را به طنز مطرح کردم، من آقای نجفی را غیر از این دادگاه در جای دیگری ندیده بودم، ولی مگر نمی گویید که اسناد را بنده از طریق ایمیل دریافت کردم. یک نمونه از ایمیل را نشان دهید.

قاضی مقیسه گفت: آیا جهت ادعای جعلی بودن اسکن امضاهای تان شکایت کرده اید؟

متهم پاسخ داد: بله، شکایت کرده ام.

قاضی مقیسه گفت: شما از این پرواز به آن پرواز جهت غارت بیت المال و خرید هتل و منزل ای در انگلیس جهت دخترتان در سفر بودید زمانی جهت امضا نداشتید، وکیل شما که شوهرخواهرتان است جهت فرار از این قضیه شکایتی مبنی بر جعل بعد از بازداشت شما و بعد از کیفرخواست مطرح کرده است و این شکایت در وقت شراکت شما با بابک زنجانی مطرح نشده است.

مهرشاد وکیل مدافع متهم ردیف سوم پرونده با اجازه قاضی در جایگاه حاضر شد و گفت: نسبت فامیلی بنده ربطی به دادگاه ندارد.

قاضی مقیسه گفت: علت بی نظمی شما این است که خود را منتسب به فلاح هروی می دانید، در حالی که وکلای دیگر که در این جلسه حضور دارند یک بار بی نظمی نکردند.

مهرشاد گفت: بعد از صدور کیفرخواست و در وقت تحقیقات موکلم از بازپرس تقاضای کارشناسی امضاها را کردند و دادخواست آن را به بازپرس ارائه کردیم.

قاضی مقیسه گفت: آیا قبل از کیفرخواست شکایت نکردید، شکایت خود را در کدام مجتمع مطرح کردید؟

مهرشاد پاسخ داد: بنده علم غیب ندارم و بعد از آن متوجه شدم، 3 جا این شکایت را مطرح کردم. نزد آقای پسندیده، قاضی صلواتی و وزارت نفت این مسئله مطرح شد و شماره پرونده آن موجود است.

فلاح هروی در مورد عنوان خرید شرکت از تأمین اجتماعی گفت: من از منابع آقای زنجانی خبر نداشتم.

قاضی مقیسه از نماینده تأمین اجتماعی خواست تا در رابطه با اصل عنوان توضیح دهد و بگوید که چگونه بدون پول درمورد 138 شرکت قرارداد بسته شده است است.

نماینده شرکت تأمین اجتماعی گفت: هیچ مدرک یا سندی در خصوص بیانات فلاح هروی در شرکت تأمین اجتماعی وجود ندارد. در تاریخ 91/9/27 آقای فلاح هروی و بابک زنجانی تفاهم نامه ای با عنوان خرید شرکت های تأمین اجتماعی به مبلغ 4 میلیارد یورو امضا کردند.

قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: آیا قبول دارید که امضاء کرده اید؟

فلاح هروی پاسخ داد: بله قبول دارم.

قاضی مقیسه گفت: شما شخصاً جهت معامله 138 شرکت تأمین اجتماعی جلسه داشتید و شرکت های سودآور را شناسایی و به بابک زنجانی معرفی کردید. شما چه کاره بوده اید که هم شناسایی شرکت ها، امضای قرارداد خرید شرکت ها، جلسات و دریافت چک ها به وسیله شما بوده است؟

فلاح هروی گفت: اقای قاضی اجازه دهید که من به دفاعیاتم بپردازم. من سه تا چهار سال است که تحت فشار هستم و اینجا هستم که از خود دفاع کنم.

قاضی خطاب به وی گفت: شما تحت فشار نبودید، بلکه در حال مجازات بوده اید. لطفا دادگاه را به تمسخر نگیرید و نگویید که زنجانی بدون هیچ دلیلی دست من را گرفت و به جلسات برد.

فلاح هروی خطاب به قاضی گفت: اجازه دهید که حرف من کامل شود و بعد بگویید که کذب هست؛ اگر کذب است بعد من بنشینم و دیگر دفاع نکنم. من جهت اینکه متوجه شوم آقای زنجانی پول نقدی جهت خرید شرکت های شرکت تامین اجتماعی دارد یا نه از معاون اقتصادی وزارت اطلاعات استعلام گرفتم. بر اساس سابقه ای که داشتم موظف بودم هر اتفاقی که جهت من می افتد را اطلاع دهم.

قاضی مقیسه گفت: مسئولان امنیتی را شریک جرم خود نکنید و مسئولیت جرم خود را به گردن دیگران نیاندازید.

فلاح هروی گفت: من وظیفه داشتم که از مسئولان استعلام بگیرم که اگر زنجانی چنین پول نقدی دارد پای قرارداد بنشیند؛ لذا معاون اقتصادی وزارت اطلاعات تایید کرد که زنجانی چنین مبلغی دارد و امکان خرید شرکت های تأمین اجتماعی وجود دارد.

قاضی مقیسه گفت: جهت من که حجت تمام شده است ولی شما بگویید که چه کاره بودید که رفتید جهت خرید شرکت های شرکت تامین اجتماعی اقدام کردید؟ مگر شما نماینده وزارت اطلاعات یا شرکت تامین اجتماعی یا بابک زنجانی بودید؟

فلاح هروی گفت: من با توجه به تجربه وتحصیلاتم کارشناس اقتصادی بودم و در این زمینه چندین مشاوره اقتصادی داده ام.

قاضی مقیسه اظهار کرد: کجای دنیا کارشناس می رود و پای قراردادها را امضا می کند؟ کجا کارشناس می رود و چک معامله را تحویل بگیرد؟ جرات داشته باش و بگو که من عضو هیئت مدیره هلدینگ بودم.

فلاح هروی گفت: بله من عضو بودم، ولی سهم من یک درصد و فقط امانی بوده هست؛ لذا اینکه گفته شده است من 30 درصد سهام شرکت هلدینگ را داشته ام، قبول ندارم. شما دوست دارید که هر چه می گویید را من قبول کنم.

در ادامه نجفی نماینده دادستان به دفاع از کیفرخواست پرداخت و گفت: آقای فلاح هروی کاملا مطلع بودند که بانک FIIB اصلا منشأ مالی ندارد و هیئت مدیره آن صوری بوده هست. این فرد جهت امضای تفاهم نامه با شرکت 4 مرتبه در جلسات حضور پیدا کرده است و به عنوان مدیر هیئت مدیره شرکت هلدینگ معرفی شده است هست. مدعی بودند که در خارج از کشور دارای بانک هستند و به علت شرایط تحریمی قصد خرید اموال غیر منقول شرکت را دارند. آقای فلاح هروی خوب است بدانید که ما به هیچ کس بدهکار نیستیم واگر می ترسیدیم که نمی آمدیم جان خود را بگذاریم و در این پرونده ها قلم بزنیم.

وی افزود: شما در بیانات خود گفته اید که من یک تیم 20 نفره از اعضای یک شرکت را جمع کردم و حدود چند روز وقت گذاشتیم و در شرکتهای شرکت حضور پیدا کردیم که ببینیم کدام شرکت ها سودآور هستند.

نجفی ادامه داد: فلاح هروی ادعا دارد که زنجانی از دبی به او زنگ زده و گفته است که ما چون وجه شرکت ها را به حساب شرکت ریخته ایم شما بروید یک چک تضمینی از شرکت بگیرید چون وقت انتقال شرکت ها زمانبر هست. با اینکه آقای “م” از آدم های مهم زنجانی بود ولی مسئولان تامین اجتماعی چک را به “م” نمی دهند و می گویند چک تضمین را فقط به فلاح هروی می دهیم، این نشان می دهد که فلاح سمت داشته است.

نجفی گفت: بر اساس گزارشات فلاح از عوامل مهم معرفی زنجانی به بانک ها و دستگاه ها بوده و بر اساس گزارشاتی ایشان منفصل از وزارت اطلاعات بوده، البته مورد نیاز است آقای فلاح توضیح دهند که علت انفصال او چه بوده هست. این گزارش می گوید فلاح دارای تجارب زیادی بوده و باعث می شده است که زنجانی به مسئولان معرفی شود. هنگامی که قرار می شود که پول به حساب شرکت تامین اجتماعی واریز شود این اتفاق نمی افتد و مسئولان شرکت متوجه جعلی بودن این پرداخت می شوند، در این خصوص زنجانی می گوید شما را می دهم یعنی فلاح با اینکه متوجه شده است بود که زنجانی پولی به حساب شرکت تامین اجتماعی نریخته است و به نوعی جعل را انجام داده، ولی باز هم با او همکاری کرده است.

فلاح هروی گفت: متاسفانه شما حرف های همه را می شنوید ولی حرف های من شنیدنی نیست. باید بگویم اینکه گفته شده است من زنجانی را به بانک مرکزی معرفی کرده ام کذب محض هست. همچنین اینکه گفته شده است من از اعتبارات نفتی زنجانی اطلاع داشته ام نیز صحت ندارد. من راجع به نقد بودن پول زنجانی جهت خرید شرکت های تامین اجتماعی دارای شک بودم؛ لذا از معاون اقتصادی وزارت اطلاعات استعلام گرفتم که گفتند زنجانی چنین پولی را دارد؛ لذا بعد از اطلاع از این عنوان بنده پای تفاهم نامه را امضا کردم. این تفاهم نامه با قرارداد تفاوت دارد و به نوعی تفاهم جهت خرید شرکت ها بوده هست. در این تفاهم نامه قرار شد که زنجانی پول شرکت ها را به حساب شرکت بریزد و سهام شرکت ها به زنجانی انتقال یافته شود. من در اینجا اعتراض کردم که این تفاهم نامه قانونی نیست چون باید تمام شرکت ها یک به یک واگذار شوند. همچنین من نسبت به بعضی از شرکت ها اعتراض داشتم و به زنجانی گفتم که بعضی از این شرکت ها زیان ده هستند.

وی افزود: بنده نسبت به امضای تفاهم نامه استنکاف کردم ولی مسئولان وقت تامین اجتماعی گفتند چندین نفر این تفاهم نامه را امضا کردند شما هم امضا کن.

قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: مگر شما نمی دانید که امضا تعهدآوراست؛ بر اساس متن تفاهمنامه شما مدیر هیئت مدیره شرکت سورینت بوده اید.

بر اساس این گزارش، همسر حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده از اینکه مانع ورودش به جلسه دادگاه شده است بودند انتقاد کرد و گفت: با اینکه جلسه دادگاه علنی است ولی من را به جلسه راه ندادند.

واژه های کلیدی: معرفی | پرونده | دادگاه | بابک زنجانی | اخبار اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار