پایتخت بازار ایرانی ماه رمضان مواد غذایی

پایتخت: بازار ایرانی ماه رمضان مواد غذایی اخبار اقتصادی و بازرگانی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی چرایی نیاز واشنگتن به برجام ، ترامپ قدرت کشور عزیزمان ایران را باید بپذیرد

با توجه به این واقعیت که واشنگتن در حال حاضر با پرسشها مهم داخلی مواجه هست، عالی ترین اقدام ترامپ جهت تامین منافع امنیتی و اقتصادی امریکا در صحنه بین الملل، حفظ

چرایی نیاز واشنگتن به برجام ، ترامپ قدرت کشور عزیزمان ایران را باید بپذیرد

ترامپ قدرت کشور عزیزمان ایران را باید بپذیرد/چرایی نیاز واشنگتن به برجام

عبارات مهم : ایران

با توجه به این واقعیت که واشنگتن در حال حاضر با پرسشها مهم داخلی مواجه هست، عالی ترین اقدام ترامپ جهت تامین منافع امنیتی و اقتصادی امریکا در صحنه بین الملل، حفظ برجام است.

سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا مقاله ای با عنوان « آیا واشنگتن به برجام نیاز دارد؟» با قلم «دانیل دیویس»، سرهنگ بازنشسته ارتش امریکا منتشر نموده هست. «دانیل دیویس» در این مقاله عواقب رد برجام به وسیله واشنگتن را بیان کرده هست. ترجمه مقاله پیش روی شماست.

چرایی نیاز واشنگتن به برجام ، ترامپ قدرت کشور عزیزمان ایران را باید بپذیرد

دیپلماسی وسیله ای است که سیاستمداران و رهبران کشورها با استفاده از آن، منافع اقتصادی، امنیتی و فرهنگی کشور خود را در محیط پیچیده بین الملل دنبال می کنند. باید گفت ، محکوم کردن توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران (برجام) به منافع میان مدت و بلند مدت امریکا آسیب خواهد رساند لیکن رد برجام از سوی امریکا به معنی کم کردن قدرت دیپلماسی امریکا در صحنه بین المللی هست. رد برجام نه تنها محدودیت های موجود بر توانایی کشور عزیزمان ایران جهت رسیدن به تسلیحات هسته ای را از بین بردن نموده بلکه حل پرسشها با کشور عزیزمان ایران را سخت تر کرده و قدرت چانه زنی واشنگتن با پایتخت کشور عزیزمان ایران را کم کردن خواهد داد.

مهمترین نتیجه رد برجام این است که متحدان و دوستان امریکا به این نتیجه می رسند که ایالات متحده امریکا دیگر یک رهبر بین المللی قابل اعتماد نبوده لذا به توانایی امریکا در تعیین قراردادهایی که جهت پیشبرد منافع ملی و اقتصادی امریکا مهم هستند، آسیب وارد خواهد کرد.

با توجه به این واقعیت که واشنگتن در حال حاضر با پرسشها مهم داخلی مواجه هست، عالی ترین اقدام ترامپ جهت تامین منافع امنیتی و اقتصادی امریکا در صحنه بین الملل، حفظ

متاسفانه ترامپ نمی خواهد قبول کند که ایالات متحده امریکا در محیط پیچیده بین الملل قرار داشته و نمی تواند آن چه را که می خواهد به دست آورد. در مدینه فاضله ایالات متحده امریکا می تواند شاهد وجود کشور عزیزمان ایران بدون برنامه موشکی بالستیک و برنامه هسته ای باشد، ولی در دنیای واقعی این امر شدنی نبوده و امریکا مجبور است کشور عزیزمان ایران را به عنوان یک قدرت در منطقه خاورمیانه بپذیرد. در دنیای واقعی امریکا باید بر دشمن های خود نفوذ داشته و با دوستان و متحدان خود همکاری نماید. به صراحت می توان گفت که رد برجام منافع بلند مدت و کوتاه مدت امریکا در سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اگر مدیر جمهور ترامپ پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام را مورد تایید قرار ندهد و سپس کنگره با اعمال تحریم های گذشته برجام را نقض کند، کنترل های موثر بر برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران از بین بردن خواهد شد. بعد از آن کشور عزیزمان ایران انگیزه مورد نیاز را جهت شروع دوباره برنامه هسته ای خود به دست خواهد آورد. در پی آن نومحافظه کاران در واشنگتن دولت را جهت اقدام نظامی علیه کشور عزیزمان ایران تحت فشار قرار خواهند داد. در این مرحله کشور عزیزمان ایران برنامه هسته ای خود را با سرعت بیشتری دنبال نموده و به سطح بازدارندگی هسته ای با امریکا خواهد رسید. طبیعتا این واقعیت خلاف منافع امنیتی امریکا و اسرائیل خواهد بود .

اقدام نظامی علیه کشور عزیزمان ایران قبل از دستیابی پایتخت کشور عزیزمان ایران به تسلیحات هسته ای نیز یک اشتباه بزرگ و جبران ناپذیر خواهد بود. لیکن در پی حمله به کشور عزیزمان ایران خاورمیانه به یک کوره مذاب تبدیل شده است که امریکا را نابود خواهد کرد.

چرایی نیاز واشنگتن به برجام ، ترامپ قدرت کشور عزیزمان ایران را باید بپذیرد

ترامپ روز پنجشنبه بعد از نشست با فرماندهان ارشد نظامی آمریکا که در آن راجع به کشور عزیزمان ایران و کره شمالی بحث شده است بود بدون ارائه شرح زیاد خطاب به خبرنگاران گفت: شاید الان آرامش قبل از طوفان است.

سخنان مدیر جمهور ترامپ در خصوص کشور عزیزمان ایران و مقابله نظامی با آن یک اشتباه بزرگ و خطرناک هست. ترامپ فکر می کند امریکا می تواند در طی یک حمله نظامی مقرون به صرفه کشور عزیزمان ایران را شکست دهد، ولی باید گفت که تصور ترامپ خیال پردازی محض هست. ایالات متحده امریکا در طی حمله به عراق در سال 2001 هزینه گزافی ( از لحاظ اقتصادی، نظامی، امنیتی و پرستیژ بین المللی ) پرداخت. حال وسعت کشور عزیزمان ایران تقریبا دو برابر عراق بوده لذا در پی حمله نظامی به ایران، امریکا چندین برابر هزینه پرداخت خواهد کرد و خشونت و تروریسم منطقه خاورمیانه را فرا خواهد گرفت.

با توجه به این واقعیت که واشنگتن در حال حاضر با پرسشها مهم داخلی مواجه هست، عالی ترین اقدام ترامپ جهت تامین منافع امنیتی و اقتصادی امریکا در صحنه بین الملل، حفظ

علاوه بر موارد ذکر شده، رد برجام، منافع امریکا را در ارتباط با دوستان و متحدان آن تحت تاثیر قرار داده و توانایی امریکا جهت تضمین قراردادهای امنیتی و تجاری کم کردن خواهد داد. اگر متحدان امریکا از جمله فرانسه، آلمان و ژاپن به این باور برسند که امریکا امروز توافقی بین المللی را امضاء نموده ولی با روی کار آمدن دولت تازه توافق را لغو خواهد کرد، دیگر به واشنگتن اعتماد نخواهند کرد. اگر دوستان امریکا نتوانند به آن اعتماد کنند دشمن های واشنگتن نیز نمی توانند به آن اعتماد کنند و این یک فاجعه خواهد بود.

برای مثال امریکا ادعا می کند از طریق دیپلماتیک می تواند مسئله کره شمالی را حل کند. ولی اگر «کیم جونگ اون» متوجه شود واشنگتن بعد از سالها مذاکره با ایران، برجام را به آسانی کنار می گذارد، منطقی است که فکر کند هر گونه توافقی با امریکا جهت کنار گذاشتن برنامه هسته ای خود، یک اشتباه بزرگ هست. بنابراین پیونگ یانگ برنامه هسته ای خود را دنبال خواهد کرد و این واقعیت نیز در تضاد با منافع ملی و امنیتی امریکا قرار دارد.

چرایی نیاز واشنگتن به برجام ، ترامپ قدرت کشور عزیزمان ایران را باید بپذیرد

یکی دیگر از عواقب رد برجام به وسیله امریکا، کم کردن اعتبار و قدرت چانه زنی واشنگتن با مسکو و پکن در مذاکرات بین المللی آینده هست. امریکا در حال حاضر خواستار مذاکره با مسکو و پکن در مورد مباحث مهم بین المللی از جمله حاکمیت کریمه و اوکراین هست. اگر واشنگتن می خواهد به نتیجه مذاکرات با مسکو و پکن امیدوار باشد باید کاری کند که چین و روسیه باور کنند امریکا به توافقات بین المللی که امضاء می کند پایبند هست. اگر آنها بر این باور باشند که امریکا به توافقات بین المللی پایبند نیست، شانس واشنگتن جهت رسیدن به توافق با آنها تقریبا صفر خواهد بود.

در حال حاضر ایالات متحده امریکا با پرسشها بسیار مهم داخلی مواجه بوده لذا ترامپ باید به توافقات بین المللی که امضاء نموده پایبند باشد و اهداف امنیتی و اقتصادی امریکا را مد نظر داشته باشد. رد برجام به معنای از دست دادن اعتبار دیپلماتیک واشنگتن در صحنه بین المللی بوده لذا منافع ملی، اقتصادی و امنیتی امریکا در صحنه بین الملل با رد برجام تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

مهر

واژه های کلیدی: ایران | امریکا | واشنگتن | اخبار سیاست خارجی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار